We wrześniu 2020r. sześć wyróżnionych szkół z Gdańska przystąpiło do programu „Ambasador Talentów” realizowanego przez Centrum Rozwoju Talentów Gdańskiego Urzędu Pracy. Na uroczystej gali inaugurującej rozpoczęcie programu „Ambasador Talentów” Pani Dyrektor Marta Duszyca podpisała, w obecności Wiceprezydenta Piotra Kowalczuka, Wiceprezydenta Piotra Borawskiego oraz Dyrektora Gdańskiego Urzędu Pracy Pana Rolanda Budnika porozumienie, na mocy którego 19 LO przystąpiło do projektu. Ambasador Talentów to program pod hasłem bliżej Was, bliżej uczniów. Jest formą współpracy pomiędzy Centrum a środowiskiem szkolnych doradców zawodowych w Gdańsku – tych, którzy chcieliby budować wizerunek doradztwa zawodowego, jako nowoczesnej i potrzebnej formy wsparcia w szkołach. Galę uświetnił występ uczniów z klas artystycznych 19 LO. Opiekunami projektu w naszej szkole zostały Pani Małgorzata Fijas oraz Pani Beata Drążek.

Jednym z obszarów wskazanych w ustawie o prawie oświatowym odnoszącym się do doradztwa zawodowego jest poznawanie własnych zasobów. Sfera ta jest kluczowa w przygotowaniu uczniów do świadomego podejmowania decyzji edukacyjno–zawodowych.

Dzięki współpracy z Centrum Rozwoju Talentów wszyscy uczniowie XIX LO w klasie 4 mają możliwość skorzystania z kwestionariusza Analizy Indywidualnej Extended DISC®.

Extended DISC® to międzynarodowe narzędzie diagnostyczne badające style ludzkich zachowań.

Uczniowie po wypełnieniu specjalnie skonstruowanego testu otrzymują indywidualne raporty, które zawierają opis ich naturalnych predyspozycji i talentów. Uzyskane informacje pomagają ulepszyć relacje i komunikację oraz odkryć mocne strony i talenty. Jest to nieoceniona pomoc, na której bazować można przy planowaniu swojej przyszłości.

Jednym z działań zawodoznawczych, które od roku 2024 realizujemy w naszej szkole jest Job shadowing. To nowoczesna metoda, która szczególne odpowiednia jest dla młodych ludzi. Osoba zainteresowana danym miejscem pracy odwiedza je, spędza tam dzień, ale jedynie przygląda się wykonywaniu obowiązków przez danego pracownika, nie wykonując żadnych działań.  Obserwuje prace osoby, stojąc niejako w jej cieniu. Stąd nazwa tej praktyki. Oczywiście nie chodzi tu tylko o bierne przyglądanie się – można dopytywać o pewne kwestie, dyskutować, wyrażać opinie.
Do tej pory w ramach job shadowing nasi uczniowie obserwowali działania pracowników Teatru Miniatura. Jesteśmy otwarci na inne propozycje. Zapraszamy do współpracy rodziców i absolwentów naszej szkoły.
Dzięki uprzejmości Teatru Miniatura miałam możliwość dzisiaj zobaczyć teatr od strony technicznej, od zobaczenia kieszeni dla aktorów po przez magazyn lalek oraz pracownie scenograficzno-kostiumowe. Miejsca te zapierają dech w piersiach, ilość różnych rekwizytów oraz kostiumów jest fascynująca, możliwość przyjrzenia się im z bliska tchnęła we mnie jeszcze większą chęć kształcenia się w tym kierunku. Sam Teatr Miniatura sprawił, że czułam się tam bardzo miło i pozwoliło mi to na własne przemyślenia oraz pytania. Jestem wdzięczna za tę możliwość.”
Pola Dybowska-Mrozowicz kl.4C

doradztwo-zawodowe-98624.jpg